Evaluering af jeres webside

En ekstern analyse af hjemmesidens brugervenlighed og markedsføringsværdi er et godt sted at begynde.

.

  • Hvor stor er websidens reelle gennemslagskraft?
  • Finder brugerne det de søger?
  • Er der fejl og hvordan undgås de i fremtiden?
  • Kan siden blive mere brugervenlig? Hvad savner man?
  • Hvilke ændringer er vigtigst i forhold til, hvad de koster og hvilken effekt de forventes at have?

.

under 1% kommer tilbage, hvis deres første forsøg på at finde noget ikke lykkedes. Ofte et det meget små ændringer der har stor betydning for, om det overhovedet lykkedes for brugeren at finde den relevante information på siderne, eller om vedkommende går videre til en anden og mere brugervenlig webside.

 

Forbedring på 15 ?30 % er almindelige Mht. at lave førstegangskiggere om til betalende kunder, når de kommer ind fra Google, bannerreklame eller lignende. I enkelte tilfælde er konverteringsraten forbedret med helt op til 260 %!

 

Brugervenligheds-undersøgelser betaler sig og derfor har har de fleste store virksomheder, faste evalueringer af deres websider med eksterne partnere hver ½ år.

Ekstern evaluering er værdifuldt i de fleste tilfælde.

Oftest er sproget og navigationsstrukturerne blevet indforståede, og det der har betydning for brugerne er gemt langt væk. Redaktørerne bliver for inforståede og kan ikke i tilstrækkelig grad sætte sig i brugerens sted. De oplagte fejl og uhensigtsmæssigheder kan derfor hurtigt ryddes af vejen når der kommer eksterne øjne til.

 

Der er måske brug for en brugertest eller en kvalitativ analyse for at undersøge om virksomhedens budskaber når brugerne. Klik her for at læse mere om brugervenlighed>>

 

Evalueringen kunne afsluttes med, at I modtager en rapport, men det kunne også være i form af et mødeoplæg eller et foredrag klik her for at læse mere >> 

Kontaktinformationer

Kontakt os på følgende adresse, mail eller telefonnummer

Adresse/Telefon:
4cast.dk
Smedeengen 3
2635 Ishøj
+45 27642724