TYPO3 Standard

TYPO3-Standard er en komplet Web-løsning, med mulighed for intranet, som bygger på et fleksibelt standarddesign. Den passer til både større og mindre virksomhedder, og man behøver ikke at have de store tekniske kompetencer i huset, for at vedligeholde hjemmesiden.

 

Designet er meget fleksibelt og der er lagt stor vægt på brugervenlighed. Kunden kan selv ændre baggrundsfarver/-billede, menufarver, topbilleder logo mv., så siderne får et unikt udseende, selv om de bygger på en standardløsning.

 

Der er mulighed for at  etablere intranet og extranet i samme løsning, samt for fuld brugerstyring af dem der opdaterer siderne.

Brugerværktøjet er meget nemt at overskue, og siderne bliver sat op med samme grunddesign som www.billeshave.dk, www.djfh.dkwww.4cast.dk og www.thecharlies.dk. Man har fuld kontrol over indholdet på hver side.

 

TYPO3-Standard passer både til de der gerne vil meget selv, og til dem der ikke har de helt store tekniske kompetencer i huset. Enhver der er vandt til f.eks. Word, kan lære at sætte sider op på ½ til 1 dag.

 

Løsningen hører naturligt sammen med et TYPO3-Kursus, hvor hjemmesidens grundstruktur sættes op. Funktionaliteter, hvor man selv kan oprette brugere, intranet mv. kan tilkøbes.

 

Løsningen kan udvides til at kunne alt hvad der er inden for rammerne af en TYPO3 løsning, og den eneste forskel til TYPO3-Design er at udgangspunktet er et standarddesign.

Pris TYPO3-Standard

TYPO3-Standard koster 24.900,- ex. moms. inkl. Løsningen kan leveres med 3 mdrs. fuld returret.

Flytning af et domainnavn koster 750,-. Samtidigt flytning af yderligere domain koster 375,- ex. moms. for det første og 200,- for de efterfølgende.

TYPO3-Standard kan senere tilføjes et andet design, hvis kunden senere ønsker det. Det koster typisk fra 10.000,- ex moms. at implimentere et nyt design i en TYPO3 løsning.

Følgende funktionalitet er med i løsningen

Modulbeskrivelser

Kort beskrives af de vigtigste moduler som følger med alle vores TYPO3-Løsninger med mindre andet er angivet.

 

Intra-/Ekstranet

Det er muligt at skabe et ekstranet på en del af websiden. Som standard kan siderne passwordbeskyttes, med et fælles brugernavn og password. Det er så muligt at sammensætte præcist det indhold, der er relevant for den pågældende brugergruppe. Det giver mulighed for one-2-one kommunikation, og modulet er derfor et stærkt redskab til relationsmarkedsføring og kundepleje. Med tilkøb af ekstramudulet Brugeradministration (se nedenfor), er det muligt at give brugere personligt login. NB! ikke mulig i TYPO3-Light.

 

Nyhedsbrev NYT!

Dette meget stærke modul til at styre udsendelsen af nyhedsbreve indeholder bl.a. bruger-tilmelding -framelding og -redigering af e-mailadresse, samt statistik til at følge nyhedsbrevets succes. NB! Modulet kræver business driftsabonnement. NB! Er ikke med i TYPO3-Light

 

Nyheder

Alle sider styres ligesom nyheder. Det betyder, at alle sider kan tildeles en start- og en slut-dato for visningen. Således er det muligt at planlægge og producere en fremtidig kampagne og forskellige nyhedsforløb. Når slutdatoen indtræder, kan artiklen automatisk tagets af siden og blive overført og gemt i et nyhedsarkiv, hvor det er muligt at søge i gamle nyheder og artikler. Her er det også muligt at kombinere med en konkurrence, som man selv opbygger med formularmodulet, således at konkurrencen på en bestemt dato vil blive vist og lukket ugen efter.

 

Datostyring af sidevisning

Alle sider og elementer kan tildeles en start- og en slut-dato for visningen, eller gøres synlig eller usynlig med et museklik. Dette er muligt at kombinere med en konkurrence, opbygget med formularmodulet, så-ledes at konkurrencen på en bestemt dato vil blive vist og senere automatisk taget af igen.

 

Formular

Formularer er en god service til de besøgende - og anvendes ved varebestilling, kontakt, prisforespørgsler, spørgeskemaer, brochurebestilling mm. Med ganske få klik opbygges brugervenlige formularer, der kan placeres hvor som helst på websiden. Formularen kan sende brugerens oplysninger til hvilken som helst E-mailadresse.

 

Søgning

Internetbrugere forventer at kunne finde informationer hurtigt og enkelt.

Især på omfattende websider anbefales det derfor at stille en søgefunktion til rådighed for brugerne. Søgning er nem at anvende, fordi den kan placeres synligt i navigationsmenuen eller på hver side.

 

Site-map

Modulet giver et hurtigt overblik over indholdet.

 

Printvenlig

Når man trykker på print, får brugeren indholdet fra den pågældende side printet ud.

 

Send til en ven

Mulighed for at brugeren kan sende den pågældende side videre til en vens E-mailadresse, uden at ved-kommende behøver at have adgang til sit mailprogram.

 

Avanceret filarkiv

Det er muligt at oprette undermapper i filarkivet, dels for at kunne sortere bedre, dels for at kunne generere indhold automatisk. Brugeren kan oprette flere mapper i filarkivet. Arkivet kan bruges til både billeder, animationer og dokumenter. Der er sat en standard begrænsning på 1MB per fil, ønskes der mulighed for større filer, kan dette også lade sig gøre.

 

Gæstebog

Det er muligt at tilføje en eller flere gæstebøger til siden, og på den måde kan det bl.a. bruges til at få en tilbagemeldinger fra brugerne.

 

weblog/Vagtbog NYT!

Denne meget brugervenlige fuktion kan f.eks. bruges til at skrive vagtrapport ind eller til en brugervenlig logbog f.eks. på virksomhedens intranet.

 

Debatforum

Når det gælder om at komme i dialog med brugerne af websiden, er debatforum et effektivt redskab. Modulet gør det muligt at oprette debatter, diskussionsfora og konferencer om for-skellige emner, som virksomheden ønsker at komme i dialog med brugerne om.

 

Kalender

En nem og overskuelig aktivitetskalender over virksomhedens aktiviteter. Det er muligt at indtaste start- og slutdato på aktiviteterne, og visning i dag, uge, måned er muligt. Aktiviteterne bliver vist overskueligt, og brugerne har mulighed for at klikke sig ind på aktiviteten og læse nærmere.

 

Brugerstyring

I TYPO3-Standard oprettes der på forhånd et antal redaktører efter aftale og nye kan så tilføjes ved at kontakte vores serviseafdeling, se nedenfor eller under service >>> NB! NYT Med business driftsabonnement, kan kunden selv stå for brugerstyring.  NB! er ikke muligt i TYPO3-Light opgrader til TYPO3-Standard.

 

Flere skabeloner

Der er mulighed for at vælge sider med en, to og tre kolonner, samt tre kolonner uden venstremenu.

 

Kort oversigt over funktionaliteter som følger med:

Datostyring af hvornår sider/nyheder skal vises

Aktivering og deaktivering af sider

Mulighed for både interne og eksterne links

Arbejde med sider uden at andre kan få adgang til siderne under udarbejdelse

Billedarkiv og redigering

Brug billeder fra et digitalt kamera og rediger dem online!

Mappeopdeling af billeder og filer (begrændset)

Navngivning af billeder

Uendelige muligheder for billedkomprimering (pixel styring)

Brug af samme billede flere steder på hjemmesiden

Understøtter de fleste filformater bl.a. gif, jpg, doc, pdf, mp3

Kontaktformular

Indsæt tabel

Sitemap

Søgning

Multimedie - understøtter bla; txt, html, swf, avi, mov, mp3

Historik

Galleri

HTML

intranet/extranet NB! ikke muligt i TYPO3-Light

Debatforum

Gæstebog

Brugervenlig weblog/vagtbog

Kalender

Nyheder inkl. nyhedsarkiv

Eventoversigt inkl. eventarkiv

Brugerstyring (begrændset)

Printvenlig side

Send til en ven

Fuld kontrol på hver side. Dvs. mulighed for at indsætte og ændre topbilleder, logo (logo er gennemgående på alle sider).

Det er muligt at ændre baggrundsfarver, indsætte baggrundsbilleder, tilføje sider som automatisk kommer på i menustrukturerne m.m.

Pris TYPO3-Standard

TYPO3-Standard koster 24.900,- ex. moms. inkl. Løsningen kan leveres med 3 mdrs. fuld returret.

Flytning af et domainnavn koster 750,-. Samtidigt flytning af yderligere domain koster 375,- ex. moms. for det første og 200,- for de efterfølgende.

TYPO3-Standard kan senere tilføjes et andet design, hvis kunden senere ønsker det. Det koster typisk fra 10.000,- ex moms. at implimentere et nyt design i en TYPO3 løsning.

TYPO3-Kursus

Vores TYPO3-Løsninger hører naturligt sammen med et heldagskursus.

Kurset tilpasses kundens behov. Det indholder dels en introduktion til hvordan et CMS fungerer, en gennemgang af TYPO3 brugergrændseflade, samt opgaver der gør brugeren i stand til at indsætte indholdet på en måde, så siderne virker flotte og brugervenlige.

Kursusprisen nedenfor forudsætter max 5 deltagere, og at kunden stiller PC'er med internetforbindelse til rådighed for kursisterne, samt en internetforbindelse til læreren.

Der er mulighed for at kundens webansvarlige og vores konsulent opbygger grundstrukturen af den nye hjemmeside, i forbindelse med kurset. Prisen for kurset er 4995,- ex. moms

 

Kontakt os her >>> og få et tilbud samt vejledning mht. hvilken løsning der vil være den rigtige til at møde jeres behov.

Ekstra moduler

Nedenfor er en liste over de mest brugte ekstramoduler. Disse kræver typisk kun en tilpasning til designet og har allerede den ønskede funktionalitet indbygget.

Ud over nedenstående ekstramoduler, er det muligt at få løsningen udvidet med de funktionaliteter og integration der er muligt i TYPO3, og dvs. stort set alt web-funktionalitet. Bl.a. kunne nævnes e-handelsløsning med webshop, nyhedsbrev, Community, integration til økonomisystem.

 

Brugeradministration

Ved oprettelse af Buisness driftabonement får virksomheden får selv kontrol over tildeling af brugerrettigheder til hver enkelt bruger på administrationsdelen. På den måde kan man tildele rettigheder og/eller begrænsninger. Dette sikrer, at de medarbejdere i organisationen, der besidder den relevante viden, selv kan opdatere websiden - når det passer dem! Det samme gælder beskyttelse af indhold, samt muligheden for at tildele rettigheder til bestemte brugere mht. at lave intra- og extranet NB!Kræver udviddet driftsabonement NB! er ikke muligt i TYPO3-Light

 

Webshop/Varebestilling

En webshop-løsning giver brugerne et godt overblik over produkterne, med mulighed for at tilknytte beskrivelser og billede mv. til hver enkelt varer.

Webshopmodulet koster 995,- i integration og vejledning. exkl. udgifter til Dankort- eller kreditkort-tilmelding. Dvs. (PBS, Gateway samt udgifter til transaktionerne afhængig om det er Dankort eller udenlandske kort.) Kontakt os for at høre nærmere eller for at få et konkret tilbud på en shopløsning. Tryk her >>

 

 

Personale-/elevarkiv - kan også bruges til afdelinger

Der kan være en knap på brugerens egen side samt inde på medarbejdersiden. Her kan brugeren oprette sine egne stamdata, herunder: Oploade eget billede, navn, lokalnr., adresse, te-lefon, mobil, fritid osv. Samtidigt kan det være muligt at søge på andre brugere inde fra siden igennem navn, lokalnr., ansvarsområde mv.

 

Rotation

Skiftende billeder, tekst eller information på websiderne giver brugerne et indtryk af, at websiderne er konstant opdateret.

 

Kort liste over ekstra standard moduler/funktionaliteter, løsningen kan udvides med:

 

(Hver ekstra funktionalitet tager ca. 1-4 timer at implementere til en timepris på 795,-. Der er ingen ekstra driftsomkostninger undta-gen mht. brugeradministration, udvidet statistik, direkt mail. Direkt mail-modulet er meget omfattende og kan ikke oprettes på 4 ti-mer, og vil derfor koste mere)

 

Udvidet formmail - lægges i en database

Afstemning

Brugeradministration

Direkte mail

Metatags - mulighed for ord på hver side

HTML-fil endelse - søgemaskine optimeret!

Nyhedsbrev - med eksport til Outlook eller en CSV-fil

Opgavestyring - workflow

Varebestilling - Webshop

Intra-/extranet med personligt login (fås ved brugestyring)

VIP-område - kræver en kode for at komme ind på siden

Rotation af billeder

Rating

Adressebog

FAQ

Sprog

Ekstra kursus

Ekstra moduler

Nedenfor er en liste over de mest brugte ekstramoduler. Disse kræver typisk kun en tilpasning til designet og har allerede den ønskede funktionalitet indbygget.

Ud over nedenstående ekstramoduler, er det muligt at få løsningen udvidet med de funktionaliteter og integration der er muligt i TYPO3, og dvs. stort set alt web-funktionalitet. Bl.a. kunne nævnes e-handelsløsning med webshop, nyhedsbrev, Community, integration til økonomisystem.

 

Brugeradministration

Ved oprettelse af Buisness driftabonement får virksomheden får selv kontrol over tildeling af brugerrettigheder til hver enkelt bruger på administrationsdelen. På den måde kan man tildele rettigheder og/eller begrænsninger. Dette sikrer, at de medarbejdere i organisationen, der besidder den relevante viden, selv kan opdatere websiden - når det passer dem! Det samme gælder beskyttelse af indhold, samt muligheden for at tildele rettigheder til bestemte brugere mht. at lave intra- og extranet NB!Kræver udviddet driftsabonement NB! er ikke muligt i TYPO3-Light

 

Webshop/Varebestilling

En webshop-løsning giver brugerne et godt overblik over produkterne, med mulighed for at tilknytte beskrivelser og billede mv. til hver enkelt varer.

Webshopmodulet koster 995,- i integration og vejledning. exkl. udgifter til Dankort- eller kreditkort-tilmelding. Dvs. (PBS, Gateway samt udgifter til transaktionerne afhængig om det er Dankort eller udenlandske kort.) Kontakt os for at høre nærmere eller for at få et konkret tilbud på en shopløsning. Tryk her >>

 

 

Personale-/elevarkiv - kan også bruges til afdelinger

Der kan være en knap på brugerens egen side samt inde på medarbejdersiden. Her kan brugeren oprette sine egne stamdata, herunder: Oploade eget billede, navn, lokalnr., adresse, te-lefon, mobil, fritid osv. Samtidigt kan det være muligt at søge på andre brugere inde fra siden igennem navn, lokalnr., ansvarsområde mv.

 

Rotation

Skiftende billeder, tekst eller information på websiderne giver brugerne et indtryk af, at websiderne er konstant opdateret.

 

Kort liste over ekstra standard moduler/funktionaliteter, løsningen kan udvides med:

 

(Hver ekstra funktionalitet tager ca. 1-4 timer at implementere til en timepris på 795,-. Der er ingen ekstra driftsomkostninger undta-gen mht. brugeradministration, udvidet statistik, direkt mail. Direkt mail-modulet er meget omfattende og kan ikke oprettes på 4 ti-mer, og vil derfor koste mere)

 

Udvidet formmail - lægges i en database

Afstemning

Brugeradministration

Direkte mail

Metatags - mulighed for ord på hver side

HTML-fil endelse - søgemaskine optimeret!

Nyhedsbrev - med eksport til Outlook eller en CSV-fil

Opgavestyring - workflow

Varebestilling - Webshop

Intra-/extranet med personligt login (fås ved brugestyring)

VIP-område - kræver en kode for at komme ind på siden

Rotation af billeder

Rating

Adressebog

FAQ

Sprog

Ekstra kursus

TYPO3 drift

  • Basis driftsabonnement 299,- pr. md. inkl. 50MB serverplads (TYPO3-Discount dog kun 20MB).
  • Business driftsabonnement inkluderer brugen af nyhedsbrev og brugerstyring 499,- pr. md. inkl. 100MB serverplads.
  • Standard og design indkluderer et mailhotel med 5 E-mailadresser

Drift betales forud for resten af året. Der er en bindingsperiode på 2 år, denne kan forkortes mod højere betaling.